E-Ticaret Çağı – Mahir Erkan

E-Ticaret Çağı – Mahir Erkan11 Eylül’de Dedeman İstanbul’da, İdeasoft ve Google Türkiye’nin ortaklaşa düzenlediği E-Ticaret’te Başarı Semineri’ne katıldım. Oldukça verimli geçen seminerin konuşmacılarından birisi de Google Türkiye’de perakende ve telekom sektörleri yöneticisi olarak çalışan Mahir Erkan‘dı. “E-Ticaret Nereye Gidiyor?” başlığıyla oldukça keyifli bir sunum gerçekleştiren ve bizlere dünyadan birçok E-Ticaret modeli örneği veren Mahir Erkan’ın E-Ticaret Çağı isimli kitabıysa, bizlere o gün dağıtılan materyallerden bir tanesiydi.

Daha önce aradığım ancak bulamadığım kitaba kavuşmak beni oldukça mutlu etse de, yoğunluğum sebebiyle okumak için anca fırsat bulabildim. Mahir Erkan’ın 2008 yılından beri yazdığı İnterneTicaret isimli bloğundaki yazıları uygun başlıklarla derleyerek oluşturduğu kitap, E-Ticaret ile ilgilenen profesyoneller için eşi bulunmaz bir yerli kaynak.

Mahir Erkan, toplamda 88 bölümden oluşan kitabın ilk iki bölümünde, Dünya’da ve Türkiye’de E-Ticaret’in ne durumda olduğundan bahsederek, doğru bir girişimle, her geçen gün büyümekte olan pastadan bir pay almanın mümkün olduğu bir kez daha belirtiyor. Diğer bölümler ve içerikleri ise kısaca şu şekilde:

Mobil Ticaret

Mobil ticaretin tanımıyla başlayan bölümde, mobil ödeme sistemlerini aktif olarak kullanan bazı E-Ticaret modelleri örnek olarak gösteriliyor. Bölümün oldukça ilgimi çeken son konusunda ise, Türkiye, Mobil Ticaret Devrimini Ne Zaman Yaşar? sorusuna cevap veriliyor

Sosyal Ticaret

Web 2.0 olarak nitelendirdiğimiz sosyal ağların E-Ticaret’e katkılarının neler olduğundan ve daha çok satış yapabilmek için sosyal ağların nasıl kullanılması gerektiğinden bahsedilen bölümde en ilgimi çeken nokta, marka itibar yönetim stratejisinin belirlenmesi oldu.

Site Tasarımı

Bir E-Ticaret sitesinin nasıl bir görünüme sahip olması gerektiğinin anlatıldığı bölümde, buna paralel olarak nasıl bir görünüme sahip olmaması gerektiğinden de bahsediliyor. Bölümde en ilgimi çeken nokta, kullanıcı davranışları ve alışkanlıkları belliyken farklılaşmanın doğru olup olmayacağı sorusuna verilen cevap oldu.

Dijital Pazarlama ve Ölçümleme

E-Ticaret siteleri için ölçümlemenin öneminden bahseden bölümde, ücretsiz olarak kullanabileceğiniz ölçümleme araçları tanıtılıyor. Ayrıca dijital pazarlamanın gelişiminden, öneminden ve dijital pazarlama ajanslarından da bahsediliyor.

Kitap Özetleri

Bu bölümde, Mahir Erkan’ın E-Ticaret ile ilgili olarak okuduğu kitapların kısa özetleri ve kitaplardan çıkardığı altı çizilecek önemli cümleler yer alıyor.

Röportajlar

Bu bölümde, Mahir Erkan’ın Türkiye’de E-Ticaret denildiğinde akla gelen birçok önemli isim ile gerçekleştirdiği röportajlar yer alıyor. Özellikle Nevzat Aydın ve Sina Afra röportajlarından öğrenilmesi gereken birçok şey olduğunu düşünüyorum.

E-Ticaret Çağı, benim elime keçeli kalemlerimi ve not stickerlarımı alarak keyifle olduğum bir E-Ticaret kitabı oldu. Kitap içerisinde altını çizdiğim bazı noktaları kendi projelerime de uygulamayı düşünüyorum. Mahir Erkan’a böylesine harika bir yerli kaynak oluşturduğu ve bu kaynağın tüm gelirlerini bağışladığı (yarısını sosyal yardım kuruluşuna, diğer yarısını ise E-Tohum’a) için buradan teşekkürlerimi sunuyorum.

Bir Cevap Yazın