Kategoriler
SEO

Google Panda Algoritması Güncellemeleri

Google Panda AlgoritmasıBundan 15 gün önce, Google Webspam ekibinin lideri olan Matt Cutts Google arama bloğundan Arama sonuçlarında 10 Yeni Algoritma Değişikliği yapıldığını duyurmuştu. Elbette Matt Cutts’ın yayınladığı bu 10 değişiklik buz dağının yalnızca görünen yüzüydü; duyurunun ardından arama sonuçlarında büyük değişiklikler yaşandı.

SEO ile ilgilenenlerin bu değişiklikleri yakından takip etmesi ve değişikliklere uygun olarak çalışmalarını güncellemesi gerektiğinden dolayı,  buz dağının görünmeyen yüzünü 15 günlük süreçte ayrıntılı bir şekilde inceledim. Matt Cutts’ın duyurduğu ve duyurmadığı algoritma güncellemelerine göre, artık eskisinden çok daha fazla dikkat edilmesi gereken yeni SEO kriterlerini şu şekilde listeleyebilirim:

Taze İçerik

Google uzun süredir üzerinde çalıştığı bombayı kesin olarak patlattı ve arama sonuçlarında daha taze içeriğe önem verdiğini açıkladı. Bununla beraber sürekli güncellenen, güncel içerik üreten web siteleri büyük önem kazanırken, uzun süredir içerik üretmeyen web siteleri arama sonuçlarında çok büyük bir gerileme yaşadı.

Örnek vermek gerekirse, 2011 yılında yazılan “SEO” başlıklı bir yazı, artık 2007 yılında yazılan “SEO” başlıklı bir yazıdan çok daha büyük bir öneme sahip. Bu sebeple, artık site sahiplerinin sitelerine sürekli olarak güncel içerik girmesi, hatta sabit sayfalarını bile belirli periyotlarla güncellemesi SEO açısından eskisine nazaran daha çok önem taşıyor.

İçerik ve Kod Oranı

Google, daha fazla içeriğe ve daha az menüye/başlığa önem verdiğini duyurarak, içerik ve kod oranının büyük ölçüde önem kazanmasını sağladı. Bundan sonra hazırladığımız sayfalar içerisinde daha fazla içeriğe ve mümkün olduğunca az menüye yer vermemiz gerekecek. Buna ek olarak, elbette içerik ve kod oranını da doğru bir şekilde ayarlamamız gerekiyor.

Daha önce %25’in altında olmamasına önem verdiğimiz içerik oranı, bu güncellemelerle beraber neredeyse %50’ye varabilecek kadar büyük bir önem kazandı. Fazla kodlardan kurtulmak ve bu sayede içerik-kod oranını arttırmak isterseniz, tavsiyelerim şunlar:

  • HTML içerisinde JavaScript ve CSS kullanmamaya özen gösterin.
  • Gereksiz meta etiketleri kullanmayın.
  • Sitenizde yer alan görselleri “site/bla/bla/bla” gibi bir dizin yerine “site/resim” gibi bir dizinde tutarak sayfanızın kod oranını azaltmaya özen gösterin.
Sayfalarınızın içerik ve kod oranını ölçmek için, SEO Analiz Aracı‘nı kullanabilirsiniz.

Resmi Sayfa Algılama

Algoritma güncellemeleri içerisinde ilgimi en çok çeken güncellemenin bu olduğunu belirtmeliyim. Google artık örümceklerinin web sitelerinde gerçekleştirdikleri tespitlere o kadar çok güveniyor ki, resmi sayfalar ile normal sayfaları birbirinden ayırt edebileceğine karar vermiş durumda.

Her ne kadar bu değişikliğin etkilerini kısa sürede görmeyeceğimizi düşünsem de, kurumsal sayfaların artık blog havasından çıkmalarının ve kendilerine yakışır bir görünüme girmelerinin zamanı yavaş yavaş geldi düşüncesindeyim.

Buna ek olarak, kısa sürede bu değişiklik kapsamında etkisini görebileceğimiz tek şeyin, com.tr gibi resmi uzantılara sahip web sitelerine verilecek önem olduğunu da düşünüyorum.

İlgili Link Alımları

Bildiğiniz gibi, Caffeine algoritmasından bu yana benzer sitelerden alınan linklerin önemi her geçen gün artmaktaydı. Aslında Matt Cutts Caffein algoritmasından çok daha önce ilgisiz linklerin ve footer/sidebar linklerinin önemli olmadığını açıklamıştı ancak bu açıklama pek doğru bir açıklama sayılmazdı.

Şöyle ki, bir web sitesinin içeriğinden link almak tek bir sayfadan link almak anlamına gelirken, alt bölümünden link almak, sitenin tüm sayfalarından link almak anlamına geliyordu. Yani Matt Cutts’ın yaptığı sayfaya sayfa kıyaslaması iken, bizlerin gerçekleştirdiği kıyaslama sayfaya-onbinlerce sayfa (sitenin index sayısı) kıyaslamasıydı. Dolayısıyla yapılan tüm algoritma güncellemelerine rağmen footer ve sidebar linklerin önemi büyük oranda azalmıyordu.

Ta ki bu güncellemeye kadar. Yeni güncelleme ile beraber Google, bizim footer/sidebar link olarak nitelendirdiğimiz, web sitesinin tüm sayfalarından alınan linkleri eskisi kadar güçlü bir değerlendirmeye tabii tutmuyor. Bu durumda, artık sitelerden link ya da reklam alınmasından ziyade tanıtım yazısı alınması çok daha büyük bir önem taşıyor.

Dublicate Content – Tekrarlanan İçerik

Sona bıraktığıma bakmayın; yeni güncellemeyle beraber çoklu içeriğe dikkat etmek, içeriğin kopya olmaması ve sitede birbiri ile aynı sayfaların yer almaması hayati önem taşıyor. Sona bırakmamın tek sebebi, gelecek makalemin tamamen bu konu üzerine olacağını belirtmek ve WordPress gibi hazır sistemlerde etiket özelliğini kullanmamız sebebiyle karşılaştığınız tekrarlanan içerik sorunundan nasıl kurtulabileceğinizi anlatacağımı söylemek 🙂

Sonuç Olarak

Web sitelerini Google odaklı değil, ziyaretçi odaklı oluşturmamız her geçen gün daha büyük bir önem taşıyor; Google, ziyaretçilerin önem verdiği kriterlerden başka hiçbir şeye önem vermiyor. Bir ziyaretçinin sayfanızdan eklentilerini doğru bir şekilde düşünerek hazırlayacağınız siteniz emin olun ki yapılabilecek en iyi site içi SEO optimizasyonuna sahip olacaktır.

Buna ek olarak, sitenize spam linkler kasmak yerine sosyal ağlarda, bloglarda, forumlarda ve diğer birçok platformda doğal bir şekilde konuşulmasını sağlayacak çalışmalar gerçekleştirmeniz de site dışı SEO optimizasyonunu kendiliğinden oluşturacaktır. Buna en büyük örnek olarak, şu sıralar firmaların düzenlediği, bu sayede anahtar kelimelerinden zahmetsizce link sağladığı çekiliş ve kampanyaları gösterebilirim.

“Çoklu İçerik” konulu gelecek SEO makalesinde görüşmek üzere 🙂

Bir Cevap Yazın