Google Türkçe Webmaster Bloğu’ndan Arama Motoru Algoritması Hakkında İpuçları

Kısa bir süre önce Google, Türkçe Webmaster Bloğu‘nu yayına aldı. Şuana kadar blogda yalnızca birkaç yazı paylaşılsa da, her birinin önemi büyük. Özellikle, Google Arama Kalitesi ekibinden Fatih Özkösemen‘in yazdığı “Yüksek kalitede siteler oluşturma hakkında tavsiyeler” başlıklı makalenin, Google SEO ile ilgilenenler için çok önemli ipuçları barındırdığını düşünüyorum.

Makalede Google’ın akıl yürütme tarzını anlamak isteyenler için birçok soru yer alıyor. Bu sorulardan bazıları oldukça dikkatimi çekti; soruya verilecek cevaptan ziyade, sorunun sorulma sebebini düşündüğümde, Google’ın güncel sıralama algoritmalarına dair birçok veri elde edebileceğimizi fark ettim. Dikkatimi çeken bazı maddeler ve anlamları şöyle;

Bu makaleyi bir uzman veya konuya ilgi duyan hevesli/meraklı bir kişi mi yazmış yoksa bu çok daha yüzeysel bir yazı mı?

Bildiğiniz gibi, uzun bir süredir veri işaretleme yöntemi ile sayfalara yazar bilgisi ekleyebiliyoruz ve bu bilgi Google arama sonuçlarında gösteriliyor. Yani, makale ile yazarı arasında bir ilişki kuruluyor. Bu sebeple, veri işaretleme ile ekleyeceğimiz yazarların sosyal ağ profillerinin makale ile ilgili olması oldukça önem taşıyor.  Örneğin “Yenilenebilir Enerji Nedir?” başlıklı bir makalenin yazarının profilinde meslek olarak “Enerji Uzmanı” gibi bir ibare varsa, bu makaleyi daha güvenilir kılıyor.

  • Sitede, biraz farklı anahtar kelime varyasyonlarıyla aynı veya benzer konularda yinelenen, çakışan ya da gereksiz makaleler var mı?

Yani bir konuda farklı başlıklarla (anahtar kelimelerle) ayrı ayrı makale yazmak yerine, bir makale içerisine her anahtar kelimeyi içeren bilgileri koymamızı söylüyor. Bir yemek tarifi sitesinden örnekle açıklayayım; “Yumurta Nedir? Yumurta Nasıl Haşlanır? İyi Yumurta Haşlamanın Sırları Nelerdir?” … gibi farklı başlıklarla içerik girmek yerine “Yumurta Pişirme Sırları” gibi bir başlığı olan tek bir makalede tüm bu bilgiler verilmelidir.

  • Konular, sitenin okuyucularının asıl ilgi alanları düşünülerek mi oluşturulmuş, yoksa site, hangi konuların arama motorlarında iyi sıralama elde edebileceğini tahmin etmeye çalışarak mı içerik üretiyor?

Yine bir önceki soruya ve cevaba dönüyoruz. İçerikleriniz eskisi gibi Google’dan hit çekmek amacıyla anahtar kelime ile mi yazılmış, yoksa Onedio, Ekşi Şeyler, ListeList gibi sitelerde de görebileceğiniz gibi ziyaretçilerin ilgisini çekmek için mi? “Dünyanın En İyi Yumurta Aşçısı Olmanızı Sağlayacak İpuçları” başlığı, tüketim çağına daha uygun gibi, öyle değil mi?

  • Bu, tarayıcınızda yer işareti (bookmark) koymak, arkadaşınızla paylaşmak veya önermek istediğiniz türden bir sayfa mı?

Google’ın kullanıcı davranışlarını arama sonuçlarına yansıttığı uzun süredir bilinen bir gerçek. Siteniz ile ilişkilendirdirdiğiniz bir sosyal medya profilindeki takipçi sayınızın fazla olması ve içeriklerinizin sosyal ağlarda paylaşılması, sitenize artı puan kazandırıyor. Bu sorudan anlıyoruz ki, Google arama sonuçlarına etki eden kullanıcı davranışlarına bookmark (yer imleri) eklemelerini de almış.

  • Bu sitedeki sayfaları gören kullanıcılar bir şikayette bulunurlar mıydı?

Google’a şikayette bulunulan sayfaların otomatik olarak değer kaybettiği uzun bir süredir konuşuluyordu. Özellikle telif haklarına konu olan eserler ile ilgili şikayetler, sitelerin sıralamalarda geri düşmesine sebep oluyor. Bu sebeple, özgün yazıların yanı sıra telif şikayetinde bulunulmayacak özgün görseller de kullanmaya özen göstermeliyiz.

Benim özellikle dikkatimi çeken sorular bunlar oldu. Makaleyi detaylı okuyarak ve soruların sorulma amacını düşünerek diğer sorulardan da birçok çıkarımda bulunabileceğimiz düşüncesindeyim.

Bir Cevap Yazın