WordPress Etiketlerini Etkin Kullanmak

WordPress etiketleri, ziyaretçilerin sitede kalma süresini arttırmak ve sayfalar arasında gezinmelerini sağlamak için en önemli araçlardan birisidir. Etiket sistemini aktif olarak kullanmak, ziyaretçilere “bu konuyla ilgili diğer yazıları okumak ister misiniz?” sorusunu sormak anlamına gelir. Sitemizi canlı tutmak için bu soruyu oldukça ilgi uyandıracak bir şekilde sormamız ve ziyaretçilerimizi etiketlere tıklamaya teşvik etmemiz gerekiyor. Peki bunu nasıl yapabiliriz? Devamını Oku »

E-Ticarette Akıl Dolu Bir Pazarlama Stratejisi: İncelediğin Ürünlerin Fiyatları Düştü!

Bundan beş yıl önce yazdığım, Web 3.0 Notlarım başlıklı yazımda, E-Ticaret ve Web 3.0 konusuna değinirken, e-ticaret sitelerinin gelecek yıllarda kullanıcılara yalnızca ilgilendikleri alanlarda içerik göstereceğini belirtmiştim. O yıllarda “bu ürüne bakanlar şunlara da baktı” şeklinde içerikler bulunsa da, her kullanıcıya özel olan “sizin için seçtiklerimiz” gibi içerikler Amazon gibi dev sitelerde bile bulunmuyordu. Bunun sebebi de, semantik (anlambilimsel) verileri işleyebilecek algoritmaların, yani yapay zekaların gelişmemiş olmasıydı. Şimdi ise girdiğimiz en küçük e-ticaret sitelerinde bile doğrudan bize özel seçilmiş ürünleri görebiliyoruz.

Geçen 5 yıl içerisinde gelişen yapay zekaların etkisi e-ticarette de yüzünü gösterdi. Bu etkinin tetiklediği en önemli şeylerden biri, pazarlamacıların kişisel verilerin, gezinme verilerinin ve en ufak veri kırıntılarının bile ne kadar değerli olduğunu fark etmeleri oldu. Bu verilerle nasıl mantık dolu pazarlama teknikleri geliştirilebileceğinin farkına vardılar.

Şimdi yakın geçmişten günümüze çok kısa bir e-ticaret yolculuğu yapalım. İlk zamanlarda e-ticarette tüketicilere sunulan en cezbedici kolaylıklardan birisi, ürünü takibe alabilme özelliğiydi. Tüketici, ürünleri sepeti yerine alışveriş listesine ekler ve fiyatlarını düzenli olarak kolayca takip edebilirdi. Daha sonra bu sistem otomatikleştirildi ve takip ettiği ürünlerin fiyatları düştüğünde tüketiciye bildirim gönderilmeye başlandı, bugün de hala bu sistem en çok kullanılan sistemdir. Örneğin ben, Steam’den almak istediğim oyunları “istek listeme” ekler ve indirim zamanında mail yoluyla haberdar olurum. Bu sayede almak istediğim oyunları çok daha ucuza alabiliyorum. Devamını Oku »

Google Türkçe Webmaster Bloğu’ndan Arama Motoru Algoritması Hakkında İpuçları

Kısa bir süre önce Google, Türkçe Webmaster Bloğu‘nu yayına aldı. Şuana kadar blogda yalnızca birkaç yazı paylaşılsa da, her birinin önemi büyük. Özellikle, Google Arama Kalitesi ekibinden Fatih Özkösemen‘in yazdığı “Yüksek kalitede siteler oluşturma hakkında tavsiyeler” başlıklı makalenin, Google SEO ile ilgilenenler için çok önemli ipuçları barındırdığını düşünüyorum.

Makalede Google’ın akıl yürütme tarzını anlamak isteyenler için birçok soru yer alıyor. Bu sorulardan bazıları oldukça dikkatimi çekti; soruya verilecek cevaptan ziyade, sorunun sorulma sebebini düşündüğümde, Google’ın güncel sıralama algoritmalarına dair birçok veri elde edebileceğimizi fark ettim. Dikkatimi çeken bazı maddeler ve anlamları şöyle;

Bu makaleyi bir uzman veya konuya ilgi duyan hevesli/meraklı bir kişi mi yazmış yoksa bu çok daha yüzeysel bir yazı mı?

Bildiğiniz gibi, uzun bir süredir veri işaretleme yöntemi ile sayfalara yazar bilgisi ekleyebiliyoruz ve bu bilgi Google arama sonuçlarında gösteriliyor. Yani, makale ile yazarı arasında bir ilişki kuruluyor. Bu sebeple, veri işaretleme ile ekleyeceğimiz yazarların sosyal ağ profillerinin makale ile ilgili olması oldukça önem taşıyor.  Örneğin “Yenilenebilir Enerji Nedir?” başlıklı bir makalenin yazarının profilinde meslek olarak “Enerji Uzmanı” gibi bir ibare varsa, bu makaleyi daha güvenilir kılıyor.

  • Sitede, biraz farklı anahtar kelime varyasyonlarıyla aynı veya benzer konularda yinelenen, çakışan ya da gereksiz makaleler var mı?

Yani bir konuda farklı başlıklarla (anahtar kelimelerle) ayrı ayrı makale yazmak yerine, bir makale içerisine her anahtar kelimeyi içeren bilgileri koymamızı söylüyor. Bir yemek tarifi sitesinden örnekle açıklayayım; “Yumurta Nedir? Yumurta Nasıl Haşlanır? İyi Yumurta Haşlamanın Sırları Nelerdir?” … gibi farklı başlıklarla içerik girmek yerine “Yumurta Pişirme Sırları” gibi bir başlığı olan tek bir makalede tüm bu bilgiler verilmelidir. Devamını Oku »

Google Ödüllü Anketler Uygulaması Türkiye’de

Anket doldurarak Google Play kredisi kazanmanıza imkan sağlayan Google Ödüllü Anketler uygulaması, Türkiye’de kullanıma sunuldu. Anonim olarak cevaplayacağınız anketler ile 3 TL’ye varan Google Play kredisi kazanabiliyor, kazandığınız bu kredileri Google Play’den film, oyun ve kitap almak için kullanabiliyorsunuz.

Bu hafta bana iki anket sunan uygulamaya, indirmesi ve kurması da dahil toplamda 5 dakika zaman ayırarak, kazandığım kredi ile John Wick 2’yi kiralayıp izledim. Bu yöntemle devam edersem, her hafta Google Play üzerinden yeni bir filmi izleyebilirim sanırım.

SimpleDesktops: Minimalist Duvar Kağıtları

Simple Desktops, mobil ve masaüstü cihazlarınız için minimalist duvar kağıtları bulabileceğiniz güzel bir adres. Müzikten edebiyata, internet dünyasından popüler kültüre kadar birçok konuda harika duvar kağıtlarının bulunduğu sitenin tüm içeriği Tom Watson isimli bir vatandaş tarafından derleniyor ve içerikte hiçbir reklam yer almıyor. Oluşturduğunuz minimalist duvar kağıtları varsa, yayınlanması için de gönderebiliyorsunuz.