Instagram’da Takip Edebileceğiniz 5 Konu Başlığı

Kısa bir süre önce Instagram, kısaca hashtag adını verdiğimiz Konu Başlıklarını takip edebilme özelliğini duyurmuştu. Yarattıkları reklam kampanyaları için hashtag belirleyen firmalar adına sevindirici olan bu haberi enteresan şeyler takip etmeye bayılan birisi olarak ben de çoşkuyla karşıladım.

Instagram'ın yeni özelliği ile artık Konu Başlıkları takip edilebiliyor.
Instagram’ın yeni özelliği ile artık Konu Başlıkları takip edilebiliyor.

Bu yeni özellik sayesinde bir Konu Başlığını takibe alıyor ve yalnızca bir hesaptan değil, değişik hesaplardan o konuyla ilgili yapılan birbirinden çeşitli paylaşımları görebiliyorum. Genellikle bu konular spor ve spor bilimi ile alakalı olsa da, bazı acayip eşyaları, kitaplıkları ve dünyanın farklı yerlerinden insanların gönderdiği yaşam fotoğraflarını takip etmeyi de ilgi çekici buluyorum. Devamını Okuyun »

Google Adsense Gelirleri Neden Düşüyor?

Her yıl olduğu gibi bu yıl sonu da Google Adsense gelirleri düşmeye başladı. Bunun sebebi bir anlamda firmaların yıllık reklam planlamalarının sona ermiş olması olsa da, aslında gözden kaçan ve çok daha önemli bir sebebi daha var. Bu sebep, son iki yıldır her geçen gün kendini daha çok gösteriyor ve yalnızca yıl sonu-başı için değil, tüm tarihlerde sitesine reklam alan kişileri rahatsız ediyor.

Semantik Web’in arama sonuçlarına (1, 2), arama motoru optimizasyonuna (3, 4) ve son olarak da pazarlama stratejilerine (5) nasıl doğrudan etki ettiğini zaman zaman bu blogda, sıklıkla konuşmalarımda, fikirlerimi öğrenmek isteyen herkesle paylaşmıştım. Bugün ise uzun bir süredir aklımda olan ama son zamanlarda sıkça fark ettiğimiz bir etkisinden, semantik reklam gösterimlerinden bahsedeceğim. Devamını Okuyun »

ManageWP ile WordPress Sitelerinizi Yönetin

ManageWP, WordPress sitelerinizin tamamını tek bir panelden, kolay bir şekilde yönetebilmeniz adına oluşturulmuş güzel bir çoklu yönetim sistemidir. ManageWP, eklediğiniz tüm sitelere ya da bir kısmına toplu yazı girme imkanı sağladığı gibi, sitelerin eklentilerini ve temalarını da kolayca kontrol edebilmenizi olanak sağlıyor. İşte ManageWP’ye eklediğiniz bloglar üzerinde kolayca yapabilecekleriniz:

  • Seçtiğiniz bloglara aynı anda yazı girebilir ya da yeni sayfa oluşturabilirsiniz.
  • Bir eklentiyi seçtiğiniz blogların tamamına tek tıklama ile kurabilirsiniz.
  • Bir temayı seçtiğiniz blogların tamamına tek tıklama ile kurabilirsiniz.
  • Eklenti ve tema güncellemelerini topluca yapabilirsiniz.
  • Kullanıcıları kolayca kontrol edebilir ve dilediğiniz yetkide yeni kullanıcı oluşturabilirsiniz.
  • Tüm bloglarınız için bir yedek oluşturabilir, oluşturduğunuz yedekleri kolayca yükleyebilirsiniz.
  • Seçtiğiniz blogların bağlantılarını kolayca yönetebilirsiniz.

Devamını Okuyun »

WordPress Etiketlerini Etkin Kullanmak

WordPress etiketleri, ziyaretçilerin sitede kalma süresini arttırmak ve sayfalar arasında gezinmelerini sağlamak için en önemli araçlardan birisidir. Etiket sistemini aktif olarak kullanmak, ziyaretçilere “bu konuyla ilgili diğer yazıları okumak ister misiniz?” sorusunu sormak anlamına gelir. Sitemizi canlı tutmak için bu soruyu oldukça ilgi uyandıracak bir şekilde sormamız ve ziyaretçilerimizi etiketlere tıklamaya teşvik etmemiz gerekiyor. Peki bunu nasıl yapabiliriz? Devamını Okuyun »

E-Ticarette Akıl Dolu Bir Pazarlama Stratejisi: İncelediğin Ürünlerin Fiyatları Düştü!

Bundan beş yıl önce yazdığım, Web 3.0 Notlarım başlıklı yazımda, E-Ticaret ve Web 3.0 konusuna değinirken, e-ticaret sitelerinin gelecek yıllarda kullanıcılara yalnızca ilgilendikleri alanlarda içerik göstereceğini belirtmiştim. O yıllarda “bu ürüne bakanlar şunlara da baktı” şeklinde içerikler bulunsa da, her kullanıcıya özel olan “sizin için seçtiklerimiz” gibi içerikler Amazon gibi dev sitelerde bile bulunmuyordu. Bunun sebebi de, semantik (anlambilimsel) verileri işleyebilecek algoritmaların, yani yapay zekaların gelişmemiş olmasıydı. Şimdi ise girdiğimiz en küçük e-ticaret sitelerinde bile doğrudan bize özel seçilmiş ürünleri görebiliyoruz.

Geçen 5 yıl içerisinde gelişen yapay zekaların etkisi e-ticarette de yüzünü gösterdi. Bu etkinin tetiklediği en önemli şeylerden biri, pazarlamacıların kişisel verilerin, gezinme verilerinin ve en ufak veri kırıntılarının bile ne kadar değerli olduğunu fark etmeleri oldu. Bu verilerle nasıl mantık dolu pazarlama teknikleri geliştirilebileceğinin farkına vardılar.

Şimdi yakın geçmişten günümüze çok kısa bir e-ticaret yolculuğu yapalım. İlk zamanlarda e-ticarette tüketicilere sunulan en cezbedici kolaylıklardan birisi, ürünü takibe alabilme özelliğiydi. Tüketici, ürünleri sepeti yerine alışveriş listesine ekler ve fiyatlarını düzenli olarak kolayca takip edebilirdi. Daha sonra bu sistem otomatikleştirildi ve takip ettiği ürünlerin fiyatları düştüğünde tüketiciye bildirim gönderilmeye başlandı, bugün de hala bu sistem en çok kullanılan sistemdir. Örneğin ben, Steam’den almak istediğim oyunları “istek listeme” ekler ve indirim zamanında mail yoluyla haberdar olurum. Bu sayede almak istediğim oyunları çok daha ucuza alabiliyorum. Devamını Okuyun »