Kategoriler
WordPress

WordPress’in 10. Yaşını Kutluyoruz

2010 yılında BİE’de,  WordPress’in kurucusu Matt Mullenweg‘in de katıldığı oldukça keyifli bir WordCamp etkinliği düzenlemişti. Lakin sonraki iki yıl boyunca çok istesek de maalesef WordCamp Türkiye’nin devamı gelmemişti. Bu yıl ise, WordPress’in ülkemizde iyice popülerleşmesiyle beraber oluşan ihtiyaca bir karşılık vermek adına, WordPress Türkiye Ekibi yeni etkinlikler düzenleyerek WordPress kullanıcılarını ve geliştiricilerini buluşturmakta oldukça kararlı görünüyor.

Kategoriler
SEO

Volkswagen’dan SEO ile Reklam Kampanyası

Volkswagen Google görsel arama sonuçları için bir SEO çalışması gerçekleştirerek orjinal bir reklam çalışmasına imza atmış. Görsel aramada “ultimate business car” yazıldığında görülen çalışma, SEO’nun gücününün bir göstergesi olmuş. Oldukça beğendim.

Kategoriler
Bookmark

Albüm Kapakları

Bir süredir, her gruptan / sanatçıdan yalnızca tek bir albüm kapağı almak koşuluyla, sevdiğim albüm kapaklarından bir galeri oluşturuyorum. Şimdilik 100 kadar albüm kapağı bulunuyor, fırsat buldukça güncelliyorum. The Best Album Covers of All Time

Kategoriler
Bookmark

Postcrossing: Dünya’nın Her Yerinden Kartpostal Alın!

Dünya’nın herhangi bir köşesine, hiç tanımadığınız birisine bir kartpostal göndermek ve karşılığında Dünya’nın başka bir köşesinden, hiç tanımadığınız birisinden bir kartpostal almak ister miydiniz? Cevabınız evet ise, size bunu yapmanıza olanak sağlayan harika bir projeden, Postcrossing‘den bahsetmek istiyorum. Hayatına biraz renk katmak isteyen, kartpostallardan hoşlanan, Dünya’nın farklı köşelerinden farklı insanları tanımak isteyen ya da yalnızca Postcrrossing […]

Kategoriler
SEO

Backlink Sorgulama Araçları

SEO ile ilgilenenler bilirler ki, rakip sitelerden backlink almak, SEO çalışmalarının en önemli bölümlerinden bir tanesidir. Backlink çeşitlerinin etkileri konusunda birçok tartışma bulunsa da, rakiplerin link aldığı sayfalardan link almanın faydalı olduğu, birçok SEO uzmanı tarafından kabul görülmektedir. Rakip backlink çalışması olarak adlandırılan bu çalışmayı ben de uzun süredir gerçekleştiriyor ve oldukça olumlu sonuçlar alıyorum. […]

Kategoriler
Araçlar

Google Drive – İnternet Bağlantısı Sorunu

Google’ın bulut depolama hizmeti olan Google Drive’ı çıktığında denemiş ancak kurulum aşamasında Google Drive cannot connect to the Internet şeklinde bir hatayla karşılaşmıştım. Güvenlik sebebiyle kapattığım portlardan dolayıdır diyerek, sonradan portlarımı açıp tekrar deneme kararı almıştım. Bugün portları açıp deneyince sorunun çözülmediğini fark ettim ve Google yardım merkezinde biraz arama yaptım. Sorun, Google’ın basit  bir […]

Kategoriler
SEO

Web 3.0 ve SEO

Bugüne kadar yerli ve yabancı birçok platformda, birçok farklı kişiyle kısaca Semantik SEO olarak adlandırdığımız kullanıcı davranışlarının arama sonuçlarına etkisi olup olmadığı konusunda ciddi tartışmalar gerçekleştirdim. Benim savunduğum düşünce, sitede kalma süresi, kapalı profillerde (kişisel Facebook hesapları gibi) yapılan doğal paylaşımlar gibi şeylerin arama sonuçlarına hiçbir etkisinin bulunmadığı yönündeydi. Bana karşı savunulan düşünce ise, Google’ın her şeyi […]

Kategoriler
İnternet Dünyası

Web 3.0 Notlarım

Tim O’Reilly’nin Web 2.0 terimini ilk kullanmasından günümüze ortalama 8 yıl geçti. İnsanlar, 8 yıl boyunca Web 2.0 olarak adlandırdığımız internet çağında durmaksızın içerik ürettiler. İnternetin fikir paylaşımına en açık mecra olması ve çeşitli servisler ile içerik üretmenin kolaylaşması, dünya genelinde 2 milyar internet kullanıcısının oluşmasında en büyük etken oldu. Bu 2 milyar internet kullanıcısının oluşturduğu ve […]

Kategoriler
SEO

Google Arama Sonuçları Sosyalleşiyor

Yıllar boyuca çeşitli denemelerine rağmen sosyalleşmeyi başaramayan Google, Google Plus ile beraber getirdiği yenilikler ile sosyalleşmeye kararlı gibi görünüyor. Semantik  Web‘in gelişimi için çok büyük bir adım olarak gördüğüm, Arama Artı Sizin Dünyanız başlığıyla duyurulan arama sonuçlarındaki değişikliklere göre, kullanıcılar için arama sonuçlarında  üç yeni özellik yer alacak. “Kişisel Sonuçlar” , “Aramada Profiller” ve “Kişiler ve […]

Kategoriler
SEO

Arayüz Geliştiricileri için SEO İpuçları – 2

Arayüz Geliştiricileri için SEO İpuçları başlıklı yazımın ilgi görmesinin ardından, arayüz geliştiricilerinin SEO uyumlu arayüzler kodlayabilmek adına dikkat etmesi gereken diğer kriterleri de bu yazıda toparlamak istedim. Umarım, site içi SEO yapılandırması konusunda bilgi veren bu makalem de en az diğeri kadar faydalı olabilir. Makale hakkında her türlü görüşünüzü, yorum yazarak bana hızlıca iletebilirsiniz.