Google Türkçe Webmaster Bloğu’ndan Arama Motoru Algoritması Hakkında İpuçları

Kısa bir süre önce Google, Türkçe Webmaster Bloğu‘nu yayına aldı. Şuana kadar blogda yalnızca birkaç yazı paylaşılsa da, her birinin önemi büyük. Özellikle, Google Arama Kalitesi ekibinden Fatih Özkösemen‘in yazdığı “Yüksek kalitede siteler oluşturma hakkında tavsiyeler” başlıklı makalenin, Google SEO ile ilgilenenler için çok önemli ipuçları barındırdığını düşünüyorum.

Makalede Google’ın akıl yürütme tarzını anlamak isteyenler için birçok soru yer alıyor. Bu sorulardan bazıları oldukça dikkatimi çekti; soruya verilecek cevaptan ziyade, sorunun sorulma sebebini düşündüğümde, Google’ın güncel sıralama algoritmalarına dair birçok veri elde edebileceğimizi fark ettim. Dikkatimi çeken bazı maddeler ve anlamları şöyle;

Bu makaleyi bir uzman veya konuya ilgi duyan hevesli/meraklı bir kişi mi yazmış yoksa bu çok daha yüzeysel bir yazı mı?

Bildiğiniz gibi, uzun bir süredir veri işaretleme yöntemi ile sayfalara yazar bilgisi ekleyebiliyoruz ve bu bilgi Google arama sonuçlarında gösteriliyor. Yani, makale ile yazarı arasında bir ilişki kuruluyor. Bu sebeple, veri işaretleme ile ekleyeceğimiz yazarların sosyal ağ profillerinin makale ile ilgili olması oldukça önem taşıyor.  Örneğin “Yenilenebilir Enerji Nedir?” başlıklı bir makalenin yazarının profilinde meslek olarak “Enerji Uzmanı” gibi bir ibare varsa, bu makaleyi daha güvenilir kılıyor.

  • Sitede, biraz farklı anahtar kelime varyasyonlarıyla aynı veya benzer konularda yinelenen, çakışan ya da gereksiz makaleler var mı?

Yani bir konuda farklı başlıklarla (anahtar kelimelerle) ayrı ayrı makale yazmak yerine, bir makale içerisine her anahtar kelimeyi içeren bilgileri koymamızı söylüyor. Bir yemek tarifi sitesinden örnekle açıklayayım; “Yumurta Nedir? Yumurta Nasıl Haşlanır? İyi Yumurta Haşlamanın Sırları Nelerdir?” … gibi farklı başlıklarla içerik girmek yerine “Yumurta Pişirme Sırları” gibi bir başlığı olan tek bir makalede tüm bu bilgiler verilmelidir. Continue reading

En Etkili Backlink: Rakip Backlink

Off Page (Sitedışı) Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) çalışmalarında nitelikli link alımı, sitenizin kaderini belirleyen en büyük etkenlerden birisidir. Aldığınız linklerin yüksek değerde olması sitenize büyük artılar kazandırırken, spam sitelerden alınan linkler de sitenize büyük zararlar verebiliyor.

SEO çalışmasında, nitelikli backlink denildiğinde akla gelen ilk şey, sitenizle aynı içeriğe sahip sitelerden yani rakiplerinden alınan backlink olsa da, bu linkleri elde etmek ne yazık ki pek mümkün değil. Semtinizde bir mağaza açtığınızı düşünün; rakip mağazalar afişlerinizi duvarlarında yayınlamayı kabul edebilirler mi? Rekabetin olduğu bir yerde, bu elbette ki mümkün değil.

Bu yüzden, rakiplerinizin olduğu bir yerde yeni bir mağaza açtığınızda yapacağınız ilk şey, potansiyel müşterilerinize “ben de buradayım” demek olmalıdır. Bunun için de, rakiplerinizin boy gösterdiği yerlere adım atıp, onlarla rekabete tutuşmak en doğrusudur. Hemen yanınızdaki mağaza sokağınızın başında broşür dağıtırsa, siz ondan geri kalır mısınız? Ya da semtinizdeki billboardlara reklam veriyorsa, siz de vermez misiniz?

İnternet dünyasında da durum bundan farksız; “ben de buradayım” demek için, rakiplerinizin reklam verdiği ya da link aldığı yerleri tespit etmeli ve buralardan link alımı yapmalısınız. Arama motorları, sitenizin ismini sizlerden daha yüksek sıralarda yer alan rakipleriniz ile aynı sayfada gördüğünde, sitenizi onlarla denk görmeye başlayacaktır. Tıpkı, aynı sektörden iki mağazayı yan yana gören müşteriler gibi.

Rakip Backlink adı verilen bu işlem için, ilk olarak rakiplerinizin backlinklerini sorgulamanız ve analiz etmeniz gerekiyor. Analiziniz sonucunda ilk olarak ücretsiz elde edebileceğiniz backlinkleri almanızı, sonrasında da faydasını gördükçe adım adım ücretli backlinkleri elde etmenizi tavsiye ederim. Backlink sorgulamak için kullanabileceğiniz servisleri, Backlink Sorgulama Araçları başlıklı yazımda bulabilirsiniz.

Volkswagen’dan SEO ile Reklam Kampanyası

Volkswagen Google görsel arama sonuçları için bir SEO çalışması gerçekleştirerek orjinal bir reklam çalışmasına imza atmış. Görsel aramada “ultimate business car” yazıldığında görülen çalışma, SEO’nun gücününün bir göstergesi olmuş. Oldukça beğendim.

Backlink Sorgulama Araçları

SEO ile ilgilenenler bilirler ki, rakip sitelerden backlink almak, SEO çalışmalarının en önemli bölümlerinden bir tanesidir. Backlink çeşitlerinin etkileri konusunda birçok tartışma bulunsa da, rakiplerin link aldığı sayfalardan link almanın faydalı olduğu, birçok SEO uzmanı tarafından kabul görülmektedir.

Rakip backlink çalışması olarak adlandırılan bu çalışmayı ben de uzun süredir gerçekleştiriyor ve oldukça olumlu sonuçlar alıyorum. Bu sebeple, SEO ile ilgilenenlere bir kaynak olması açısından, backlink tespit etmekte kullandığım Backlink Sorgulama Araçlarını bir yazıda toparlamak istedim. Continue reading

Web 3.0 ve SEO

Bugüne kadar yerli ve yabancı birçok platformda, birçok farklı kişiyle kısaca Semantik SEO olarak adlandırdığımız kullanıcı davranışlarının arama sonuçlarına etkisi olup olmadığı konusunda ciddi tartışmalar gerçekleştirdim. Benim savunduğum düşünce, sitede kalma süresi, kapalı profillerde (kişisel Facebook hesapları gibi) yapılan doğal paylaşımlar gibi şeylerin arama sonuçlarına hiçbir etkisinin bulunmadığı yönündeydi.

Bana karşı savunulan düşünce ise, Google’ın her şeyi bildiği, her internet kullanıcısının herhangi bir Google ürünü kullandığı ve bu sayede Google’ın farklı servislerinden aldığı verileri arama sonuçlarına yansıttığı yönündeydi. Her ne kadar “kişisel gizlilik” diye bir şeyden bahsetsem de, Google’ın farklı servislerinden aldığı bilgileri arama sonuçlarını etkilemek adına kullanmayacağını söylesem de, Amerikan filmlerine kendisini fazla kaptırmış kişiler söylediklerimi pek kaale almadılar ve önceden çizdikleri doğruda ilerlediler. Continue reading

Google Arama Sonuçları Sosyalleşiyor

Yıllar boyuca çeşitli denemelerine rağmen sosyalleşmeyi başaramayan Google, Google Plus ile beraber getirdiği yenilikler ile sosyalleşmeye kararlı gibi görünüyor. Semantik  Web‘in gelişimi için çok büyük bir adım olarak gördüğüm, Arama Artı Sizin Dünyanız başlığıyla duyurulan arama sonuçlarındaki değişikliklere göre, kullanıcılar için arama sonuçlarında  üç yeni özellik yer alacak.

“Kişisel Sonuçlar” , “Aramada Profiller” ve “Kişiler ve Sayfalar” adlarıyla tanıtılan bu üç yeni özellik kapsamında, Google Plus üzerinde yer alan bilgileri çerçevesinde kullanıcılara özel arama sonuçları gösterilecek. Kısaca özetlemek gerekirse, arama sonuçlarıyla eşleşen Google profilleri ve sayfaları kullanıcılara özel olarak gösterilecek. Continue reading

Arayüz Geliştiricileri için SEO İpuçları – 2


SEO Uyumlu Arayüz KodlamakArayüz Geliştiricileri için SEO İpuçları
başlıklı yazımın ilgi görmesinin ardından, arayüz geliştiricilerinin SEO uyumlu arayüzler kodlayabilmek adına dikkat etmesi gereken diğer kriterleri de bu yazıda toparlamak istedim. Umarım, site içi SEO yapılandırması konusunda bilgi veren bu makalem de en az diğeri kadar faydalı olabilir. Makale hakkında her türlü görüşünüzü, yorum yazarak bana hızlıca iletebilirsiniz. Continue reading

Semantik SEO ve Domain Seçimi

Bildiğiniz gibi, SEO çalışması gerçekleştirilecek olan sitenin alan adının site içeriği ile ilgili olması ve -varsa- anahtar kelimeyi barındırması SEO açısından oldukça önemlidir. Özellikle belirli bir anahtar kelimeye çalışma yapılırken, anahtar kelimenin alan adında geçmesi çalışmaları %20-30 oranında etkilemekte ve hatta kelimeye göre jenerik alan adlarında bu etki %40-50 oranına çıkabilmektedir.

Günümüzde özellikle jenerik alan adlarının neredeyse tamamen dolmuş olması sebebiyle SEO açısından alan adı seçiminde büyük sıkıntılar yaşıyoruz. Bu sıkıntıyı aşabilmek adına düşünürken, semantik SEO ile alan adı seçimi konusunda bir bağlantı kurdum. Continue reading

Google Panda Algoritması Güncellemeleri

Google Panda AlgoritmasıBundan 15 gün önce, Google Webspam ekibinin lideri olan Matt Cutts Google arama bloğundan Arama sonuçlarında 10 Yeni Algoritma Değişikliği yapıldığını duyurmuştu. Elbette Matt Cutts’ın yayınladığı bu 10 değişiklik buz dağının yalnızca görünen yüzüydü; duyurunun ardından arama sonuçlarında büyük değişiklikler yaşandı.

SEO ile ilgilenenlerin bu değişiklikleri yakından takip etmesi ve değişikliklere uygun olarak çalışmalarını güncellemesi gerektiğinden dolayı,  buz dağının görünmeyen yüzünü 15 günlük süreçte ayrıntılı bir şekilde inceledim. Matt Cutts’ın duyurduğu ve duyurmadığı algoritma güncellemelerine göre, artık eskisinden çok daha fazla dikkat edilmesi gereken yeni SEO kriterlerini şu şekilde listeleyebilirim: Continue reading

SEO Hocası 2 Yaşında! (İnfografik)

Kurulduğu günden bugüne Türkiye’de SEO sektörünün bilinçli bir şekilde yayılabilmesi için büyük bir çaba sarf eden SEOHocasi.Com, ikinci yaşını doldururken, SEO Hocası’nın takipçileri ve SEO sektörü için 2 yıl boyunca yaptığı çalışmaları içeren bir infografik hazırladık.

Ofisimizin bir köşesinde de yerini alan, inanılmaz rakamlara sahip bu infografiğe kendi sitemde de yer vermek istedim. Nice yıllara SEO Hocası! Continue reading