WordPress Etiketlerini Etkin Kullanmak

WordPress etiketleri, ziyaretçilerin sitede kalma süresini arttırmak ve sayfalar arasında gezinmelerini sağlamak için en önemli araçlardan birisidir. Etiket sistemini aktif olarak kullanmak, ziyaretçilere “bu konuyla ilgili diğer yazıları okumak ister misiniz?” sorusunu sormak anlamına gelir. Sitemizi canlı tutmak için bu soruyu oldukça ilgi uyandıracak bir şekilde sormamız ve ziyaretçilerimizi etiketlere tıklamaya teşvik etmemiz gerekiyor. Peki bunu nasıl yapabiliriz?

Kendinize Bir Şablon Belirleyin

Yazılarınıza ekleyeceğiniz etiketler için kendinize bir şablon belirleyin. Etiketlerinizin amacı arama motorlarından trafik çekmek değil, ziyaretçilerin ilgisini çekmek olmalıdır. Bu yüzden anahtar kelimeler yerine konu başlıkları kullanmanız çok daha faydalı olacaktır.

Örneğin, kitaplar üzerine bir WordPress siteniz varsa, içeriklerinizin etiketlerinde kitap, yayınevi ve yazarın adını etiket olarak kullanabilirsiniz. Bu sayede yazıyı okuyan kişi aynı yazarın başka kitapları ile ilgili içeriklerinize, aynı kitaptan bahsettiğiniz bir başka yazınıza ya da yayın evinin başka kitaplarına hızlı bir şekilde ulaşabilir.

Yani yapmanız gereken şey, “Stefan Zweig Kitapları” , “Stefan Zweig Kitaplarını İndir” gibi etiketler girip Google’dan ziyaretçi çekmeyi amaçlamak yerine, yalnızca Stefan Zweig olarak etiket girip ziyaretçilerin bu başlıktaki diğer içeriklere ilgi duymasını sağlamak olmalıdır.

Etiket Açıklamaları Girin ve Etiket Sayfanızı Özelleştirin

WordPress yazılarınıza eklediğiniz etiketleri panelinizden, Yazılar —> Etiketler yolunu izleyerek düzenleyebilir ve etiketlerinize açıklama yazıları girebilirsiniz.

Temanızın etiket sayfasını, yani ziyaretçilerin bir etikete tıkladığında karşılaştıkları sayfayı özelleştirmeniz ve etiketlerinize girdiğiniz açıklamaları göstermeniz ilgi çekici olacaktır.

# İşareti Gibi Hashtag İşaretleri Kullanın

Etikerlerinizin başında, onların bir konu ile ilgili olduğunu belirtmek için bir işaret kullanmanız ziyaretçilerin ilgisini çekecektir. İnternet dünyasında #dizey işaretinin hastag (başlık etiketi) anlamıyla özdeşleşmiş olması sebebiyle, ilk tercihinizin bu olmasını tavsiye ederim.

Etiket Görünümünüzü Özelleştirin

Etiketlerinizi yazılarınızın altında metin olarak, klasik bir şekilde listelemek yerine onlara daha dikkat çekici görünümler kazandırın. Bu konuda birçok WordPress eklentisi bulabileceğiniz gibi, özel CSS tanımlamaları ile de kolayca yapabilirsiniz.

Dikkat çekici bir etiket görünümündeki en önemli unsur, etiket içerisindeki yazı sayısını göstermektir. Bunun anlamı ziyaretçiye “buraya tıklarsan, bu konudaki x kadar yazıyı da okuyabilirsin” demektir. Yani ziyaretçi, tıklayacağı etiketin içeriğinin boş olmadığına emin olur ve ilgisi uyanır.

WordPress Etiketteki Yazı Sayısını Gösterme

WordPress etikerlerinizi içerisindeki yazı sayısıyla beraber listelemek isterseniz, aşağıdaki kodu the_tags fonksiyonunun yerine kullanabilirsiniz.

$tags = get_the_tags();
if (is_array($tags)) {
foreach ($tags as $tag) {
$tag_link = get_tag_link( $tag->term_id );
if($tag->count >= 1) $tagstring .= "".'#' . $tag->name . ' (' . $tag->count . ')' . "" . ' '
;
};
$tagdisp = $tagstart . $tagstring;
echo rtrim($tagdisp, ', ');
}

Tüm bunların yanı sıra, kullanım amacınıza göre çok daha işlevsel yöntemler de bulabilirsiniz. Örneğin, müzik haberleri paylaştığınız bir sitenizde gruplara ait profil sayfaları da yer alıyorsa, Coldplay müzik grubu ile ilgili yazdığınız tüm yazılara Coldplay etiketini ekler, daha sonra bu etiketin url adresini Redirect Permanent (301 Yönlendirme) ile Coldplay hakkındaki sayfanıza yönlendirebilirsiniz.

Bir Cevap Yazın