Kategoriler
SEO

En Etkili Backlink: Rakip Backlink

Off Page (Sitedışı) Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) çalışmalarında nitelikli link alımı, sitenizin kaderini belirleyen en büyük etkenlerden birisidir. Aldığınız linklerin yüksek değerde olması sitenize büyük artılar kazandırırken, spam sitelerden alınan linkler de sitenize büyük zararlar verebiliyor.

SEO çalışmasında, nitelikli backlink denildiğinde akla gelen ilk şey, sitenizle aynı içeriğe sahip sitelerden yani rakiplerinden alınan backlink olsa da, bu linkleri elde etmek ne yazık ki pek mümkün değil. Semtinizde bir mağaza açtığınızı düşünün; rakip mağazalar afişlerinizi duvarlarında yayınlamayı kabul edebilirler mi? Rekabetin olduğu bir yerde, bu elbette ki mümkün değil.

Bu yüzden, rakiplerinizin olduğu bir yerde yeni bir mağaza açtığınızda yapacağınız ilk şey, potansiyel müşterilerinize “ben de buradayım” demek olmalıdır. Bunun için de, rakiplerinizin boy gösterdiği yerlere adım atıp, onlarla rekabete tutuşmak en doğrusudur. Hemen yanınızdaki mağaza sokağınızın başında broşür dağıtırsa, siz ondan geri kalır mısınız? Ya da semtinizdeki billboardlara reklam veriyorsa, siz de vermez misiniz?

İnternet dünyasında da durum bundan farksız; “ben de buradayım” demek için, rakiplerinizin reklam verdiği ya da link aldığı yerleri tespit etmeli ve buralardan link alımı yapmalısınız. Arama motorları, sitenizin ismini sizlerden daha yüksek sıralarda yer alan rakipleriniz ile aynı sayfada gördüğünde, sitenizi onlarla denk görmeye başlayacaktır. Tıpkı, aynı sektörden iki mağazayı yan yana gören müşteriler gibi.

Rakip Backlink adı verilen bu işlem için, ilk olarak rakiplerinizin backlinklerini sorgulamanız ve analiz etmeniz gerekiyor. Analiziniz sonucunda ilk olarak ücretsiz elde edebileceğiniz backlinkleri almanızı, sonrasında da faydasını gördükçe adım adım ücretli backlinkleri elde etmenizi tavsiye ederim. Backlink sorgulamak için kullanabileceğiniz servisleri, Backlink Sorgulama Araçları başlıklı yazımda bulabilirsiniz.

Bir Cevap Yazın