Kategoriler
İnternet Dünyası

Google Arama Sonuçlarında Facebook Reklamları

Bugün, Google’da bir isim hakkında araştırma yaparken, arama sonuçlarında Facebook reklamlarının yer aldığını fark ettim ve oldukça şaşırdım. Aşağıdaki resimde bir örneğini görebileceğiniz reklamları biraz incelediğimde, sadece Ad-Soyad aramalarında gösterildiğini tespit etmemle beraber özel bir anlaşma ile verildiğini düşünmeye başladım.

Bu düşüncemin ardından, reklamları düşünceme dayalı olarak biraz daha incelediğimde, düşüncemin doğru olduğunun farkına vardım. Arama sonuçlarında yer alan reklamlar tamamen Facebook üzerinde bulunan profil sayılarına göre yer alıyor. Yani şöyle ki, isim benzerliği sebebiyle profil sayısı fazla olan Ad-Soyad’lar için reklam gösterimi bulunurken, isim benzerliği olmadığı için profil sayısı az olan Ad-Soyad’lar için reklam gösterimi bulunmuyor. Bunu da normal bir Adwords hesabı üzerinden gerçekleştirmek oldukça zor. Anlaşılan Facebook Google ile özel bir anlaşma yaparak reklamları yayına aldırmış.

Google Facebook Reklam
Google’ın kendi sosyal ağı yayındayken bu reklamları almasını, ABD Senatosu karşısında ne kadar zor durumda olduğunun bir kanıtı olarak yorumluyorum. Bildiğiniz gibi, Google bir süredir arama sonuçlarını kötüye kullanarak haksız rekabet ortamı yaratmakla suçlanıyor ve bu kapsamda Google’ın eski CEO’su Eric Schmidt Amerikan Senatosu Anti-Güven Komitesi’ne savunmalarını sunuyor.

Google bu şekilde taviz vermeye devam ederse, birkaç ay önce büyük bir güven ile yayına aldığı sosyal ağı Google Plus’ın gelişimi oldukça yavaşlayacağa benziyor…

Bir Cevap Yazın

%d