• SEO

    Google Türkçe Webmaster Bloğu’ndan Arama Motoru Algoritması Hakkında İpuçları

    Kısa bir süre önce Google, Türkçe Webmaster Bloğu‘nu yayına aldı. Şuana kadar blogda yalnızca birkaç yazı paylaşılsa da, her birinin önemi büyük. Özellikle, Google Arama Kalitesi ekibinden Fatih Özkösemen‘in yazdığı “Yüksek kalitede siteler oluşturma hakkında tavsiyeler” başlıklı makalenin, Google SEO ile ilgilenenler için çok önemli ipuçları barındırdığını düşünüyorum. Makalede Google’ın akıl yürütme tarzını anlamak isteyenler için birçok soru yer alıyor.…

  • SEO

    En Etkili Backlink: Rakip Backlink

    Off Page (Sitedışı) Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) çalışmalarında nitelikli link alımı, sitenizin kaderini belirleyen en büyük etkenlerden birisidir. Aldığınız linklerin yüksek değerde olması sitenize büyük artılar kazandırırken, spam sitelerden alınan linkler de sitenize büyük zararlar verebiliyor. SEO çalışmasında, nitelikli backlink denildiğinde akla gelen ilk şey, sitenizle aynı içeriğe sahip sitelerden yani rakiplerinden alınan backlink olsa da, bu linkleri elde etmek ne yazık…

  • SEO

    Volkswagen’dan SEO ile Reklam Kampanyası

    Volkswagen Google görsel arama sonuçları için bir SEO çalışması gerçekleştirerek orjinal bir reklam çalışmasına imza atmış. Görsel aramada “ultimate business car” yazıldığında görülen çalışma, SEO’nun gücününün bir göstergesi olmuş. Oldukça beğendim.

  • SEO

    Backlink Sorgulama Araçları

    SEO ile ilgilenenler bilirler ki, rakip sitelerden backlink almak, SEO çalışmalarının en önemli bölümlerinden bir tanesidir. Backlink çeşitlerinin etkileri konusunda birçok tartışma bulunsa da, rakiplerin link aldığı sayfalardan link almanın faydalı olduğu, birçok SEO uzmanı tarafından kabul görülmektedir. Rakip backlink çalışması olarak adlandırılan bu çalışmayı ben de uzun süredir gerçekleştiriyor ve oldukça olumlu sonuçlar alıyorum. Bu sebeple, SEO ile ilgilenenlere…

  • SEO

    Web 3.0 ve SEO

    Bugüne kadar yerli ve yabancı birçok platformda, birçok farklı kişiyle kısaca Semantik SEO olarak adlandırdığımız kullanıcı davranışlarının arama sonuçlarına etkisi olup olmadığı konusunda ciddi tartışmalar gerçekleştirdim. Benim savunduğum düşünce, sitede kalma süresi, kapalı profillerde (kişisel Facebook hesapları gibi) yapılan doğal paylaşımlar gibi şeylerin arama sonuçlarına hiçbir etkisinin bulunmadığı yönündeydi. Bana karşı savunulan düşünce ise, Google’ın her şeyi bildiği, her internet kullanıcısının herhangi…

  • SEO

    Google Arama Sonuçları Sosyalleşiyor

    Yıllar boyuca çeşitli denemelerine rağmen sosyalleşmeyi başaramayan Google, Google Plus ile beraber getirdiği yenilikler ile sosyalleşmeye kararlı gibi görünüyor. Semantik  Web‘in gelişimi için çok büyük bir adım olarak gördüğüm, Arama Artı Sizin Dünyanız başlığıyla duyurulan arama sonuçlarındaki değişikliklere göre, kullanıcılar için arama sonuçlarında  üç yeni özellik yer alacak. “Kişisel Sonuçlar” , “Aramada Profiller” ve “Kişiler ve Sayfalar” adlarıyla tanıtılan bu üç yeni…

  • SEO

    Arayüz Geliştiricileri için SEO İpuçları – 2

    Arayüz Geliştiricileri için SEO İpuçları başlıklı yazımın ilgi görmesinin ardından, arayüz geliştiricilerinin SEO uyumlu arayüzler kodlayabilmek adına dikkat etmesi gereken diğer kriterleri de bu yazıda toparlamak istedim. Umarım, site içi SEO yapılandırması konusunda bilgi veren bu makalem de en az diğeri kadar faydalı olabilir. Makale hakkında her türlü görüşünüzü, yorum yazarak bana hızlıca iletebilirsiniz.

  • SEO

    Semantik SEO ve Domain Seçimi

    Bildiğiniz gibi, SEO çalışması gerçekleştirilecek olan sitenin alan adının site içeriği ile ilgili olması ve -varsa- anahtar kelimeyi barındırması SEO açısından oldukça önemlidir. Özellikle belirli bir anahtar kelimeye çalışma yapılırken, anahtar kelimenin alan adında geçmesi çalışmaları %20-30 oranında etkilemekte ve hatta kelimeye göre jenerik alan adlarında bu etki %40-50 oranına çıkabilmektedir. Günümüzde özellikle jenerik alan adlarının neredeyse tamamen dolmuş olması…

  • SEO

    Google Panda Algoritması Güncellemeleri

    Bundan 15 gün önce, Google Webspam ekibinin lideri olan Matt Cutts Google arama bloğundan Arama sonuçlarında 10 Yeni Algoritma Değişikliği yapıldığını duyurmuştu. Elbette Matt Cutts’ın yayınladığı bu 10 değişiklik buz dağının yalnızca görünen yüzüydü; duyurunun ardından arama sonuçlarında büyük değişiklikler yaşandı. SEO ile ilgilenenlerin bu değişiklikleri yakından takip etmesi ve değişikliklere uygun olarak çalışmalarını güncellemesi gerektiğinden dolayı,  buz dağının görünmeyen yüzünü…

  • SEO

    SEO Hocası 2 Yaşında! (İnfografik)

    Kurulduğu günden bugüne Türkiye’de SEO sektörünün bilinçli bir şekilde yayılabilmesi için büyük bir çaba sarf eden SEOHocasi.Com, ikinci yaşını doldururken, SEO Hocası’nın takipçileri ve SEO sektörü için 2 yıl boyunca yaptığı çalışmaları içeren bir infografik hazırladık. Ofisimizin bir köşesinde de yerini alan, inanılmaz rakamlara sahip bu infografiğe kendi sitemde de yer vermek istedim. Nice yıllara SEO Hocası!