Semantik SEO ve Domain Seçimi

Bildiğiniz gibi, SEO çalışması gerçekleştirilecek olan sitenin alan adının site içeriği ile ilgili olması ve -varsa- anahtar kelimeyi barındırması SEO açısından oldukça önemlidir. Özellikle belirli bir anahtar kelimeye çalışma yapılırken, anahtar kelimenin alan adında geçmesi çalışmaları %20-30 oranında etkilemekte ve hatta kelimeye göre jenerik alan adlarında bu etki %40-50 oranına çıkabilmektedir.

Günümüzde özellikle jenerik alan adlarının neredeyse tamamen dolmuş olması sebebiyle SEO açısından alan adı seçiminde büyük sıkıntılar yaşıyoruz. Bu sıkıntıyı aşabilmek adına düşünürken, semantik SEO ile alan adı seçimi konusunda bir bağlantı kurdum.

Kurduğum bu bağlantı, Google’ın anahtar kelime ile eşleştirdiği diğer kelimelerde alınacak alan adlarının Google’ın gözünde jenerik alan adları olacağı yönünde. Örnek vermek gerekirse, bir SEO sitesi açmayı düşünüyoruz ancak jenerik alan adı elbette dolu durumda. Peki bu durumda ne yapabiliriz?

İlk olarak Google’ın SEO kelimesi ile eşleştirdiği diğer kelimeleri tespit ediyoruz. Bakalım neymiş bunlar?

seoda
seodan
seodaki

Evet, 3 tane bulduk. Bunları Google’da aratırsanız, SEO kelimesi ile eşleştiğini (SEO kelimesinin de kalın olarak görüntülendiğini) görebilirsiniz. Şimdi bu kelimelere uygun olarak jenerik alan adlarımızı sorgulayalım bakalım.

seoda.com – Dolu 🙁
seodan.com – Dolu 🙁
seodaki.com – Boş 🙂

Evet, boşta olan seodaki.com alan adı bizim için uygun. Bu alan adı seodaki kelimesinin arama sonuçlarında SEO kelimesi ile eşleşmesi sebebiyle, Google’ın gözünde jenerik olarak algılanacaktır. Bu etkiler Google tarafından fark edilip azaltılsa bile, jenerik alan adının %100 etki yaptığını farz edersek, bu alan adı %80-90 oranında etki yapacaktır.

Semantik arama sonuçlarını SEO çalışmalarında etkin olarak kullanabilmek adına yeni fikirler düşünmeye devam edeceğim. Her türlü öneri ve görüşünüzü yorum olarak iletebilir ya da dilerseniz iletişim bölümünden bana bir mail gönderebilirsiniz.

Bir Cevap Yazın