Google Adsense Gelirleri Neden Düşüyor?

Her yıl olduğu gibi bu yıl sonu da Google Adsense gelirleri düşmeye başladı. Bunun sebebi bir anlamda firmaların yıllık reklam planlamalarının sona ermiş olması olsa da, aslında gözden kaçan ve çok daha önemli bir sebebi daha var. Bu sebep, son iki yıldır her geçen gün kendini daha çok gösteriyor ve yalnızca yıl sonu-başı için değil, tüm tarihlerde sitesine reklam alan kişileri rahatsız ediyor.

Semantik Web’in arama sonuçlarına (1, 2), arama motoru optimizasyonuna (3, 4) ve son olarak da pazarlama stratejilerine (5) nasıl doğrudan etki ettiğini zaman zaman bu blogda, sıklıkla konuşmalarımda, fikirlerimi öğrenmek isteyen herkesle paylaşmıştım. Bugün ise uzun bir süredir aklımda olan ama son zamanlarda sıkça fark ettiğimiz bir etkisinden, semantik reklam gösterimlerinden bahsedeceğim.

Google Adsense Semantik Reklam Gösterimleri

Semantik Web’in hayatımıza henüz etki etmediği, kullanıcı verilerinin kullanılmadığı dönemde bir web sitesinde Google AdSense reklamları hepimizin bildiği şu tek kritere göre gösteriliyordu: içerik. Bugün geldiğimiz durumda ise Google’ın elinde kullanmaya başladığı inanılmaz bir kriter daha var: siteye giren kullanıcının ilgi alanları. Şimdi bir senaryo yaratarak bu olayı ve Google Adsense’in reklam gösterme algoritmasını değerlendirelim.

Yenilenebilir enerji kaynakları hakkında bilgi veren bir internet sitesi oluşturdunuz. Amacınız bu alanda makaleler yayınlayarak Google Adsense reklamları ile gelir sağlamak. Bir kullanıcı “yenilenebilir enerji” araması yaparak sitenize girdi ve sayfa yükleniyor. Yükleme tamamlandığında, reklam alanlarında hangi reklamları görecek dersiniz? Akla gelen ilk cevap elbette ki “yenilenebilir enerji ile ilgili reklamları görecek” olsa da, bu cevabın sebebi bizlerin siteye giren kullanıcı hakkında hiçbir bilgiye sahip olmamasıdır. Oysa Google kullanıcı hakkında şu bilgilere sahip olabilir:

  • Kullanıcı 32 yaşında, bayan, İstanbul Maltepe’den bağlanıyor.
  • Sürekli olarak internetten alışveriş yapıyor.
  • Daha önce yenilenebilir enerji ile ilgili bir arama yapmamış.
  • Sitenize girmeden hemen önce, yarım saat boyunca Hepsi Burada üzerinden güneş gözlüklerine bakmış. En son baktığı güneş gözlüğü sayfasında 5 dakika zaman geçirmiş ve sonra Google’a girerek “yenilenebilir enerji” araması yapmış ve sitenize ulaşmış.

Şimdi, reklamlar yükleniyor… Bu kullanıcı hangi reklamları görecek dersiniz?

  1. Daha önce hiç ilgisinin bulunmadığı bir konuda, yenilenebilir enerji konusunda reklamlar.
  2. Alışveriş, özellikle de gözlük markalarının reklamlarını
  3. Az önce 5 dakika boyunca incelediği gözlüğün (re-marketing) yeniden pazarlama reklamını
  4. Diğer

C şıkkını işaretleyenlerden, B ve D şıkkı da olabilir, duruma göre değişir diyenlerden biriyseniz, durumu kavradınız demektir. İşte Web 3.0 ile beraber gelişen semantik reklamcılık artık böyle işliyor. Peki Google Adsense reklam yayıncıları bu durumdan korunmak için ne yapabilir?

Yüksek Google AdSense Kazancı İçin Doğru Optimizasyon Şart!

Sitenize yerleştirdiğiniz reklamları semantik reklamcılıktan korumak ve ziyaretçilerinize yalnızca site içeriğinizle alakalı reklamlar göstermek istiyorsanız, hem hesabınızın reklam optimizasyonunu hem de sitenizin reklam yerleşimini doğru yapmanız şart. Bu konuda bilginiz yoksa, Adsense konusunda uzman kişilerden yardım almanızı tavsiye ederim.

Bu tavsiyenin yanı sıra, işinize yarayacak başlıca iki ipucunu bırakayım.

Hesabınızdan Alakasız Kategorileri Engelleyin

Google Adsense Reklam Kategorisi Engelleme

İlk yapmanız gereken şey, Google Adsense hesabınıza giriş yaptığınızda sol menüde görebileceğiniz “Reklamlara izin ver ve reklamları engelle” menüsünden sitenizin seçeneklerine ulaşıp sizinle alakası olmayan kategorileri engellemeniz. Aynı menüdeki Reklam İnceleme Merkezi üzerinden de tıklama almayacağını ya da düşük kazancı olacağını düşündüğünüz reklamları tekrar teker engelleyebilirsiniz.

Modern Reklam Birimlerini Seçin

Reklam birimi seçimi yaparken, metin ve görüntülü reklamları seçmekten kaçının. Bu reklam birimlerinin kullanıcılara gösterdiği reklamlar %100’e yakın bir oranda yukarıda örneğini verdiğimiz şekilde geçekleşir. İşimize yarayacak çözüm, Feed içi ve yazı içi reklamlar.

Eski usulden giderek yazıların içerisinde metin reklam yerleştirmek yerine, yerleştirdiğiniz reklam biriminin doğrudan yazı içi reklam olması çok önemlidir. Bu reklam biriminde, yukarıda bahsettiğimiz gösterim algoritması çok düşük bir oranda çalışıyor ve gösterdiği reklamlar çoğunlukla içerisine yerleştirildiği yazı ile alakalı oluyor.

Aynı şekilde yeni bir reklam birimi olan feed içi reklamlar da yazılarınızı listelediğiniz sayfalarda bir üstteki/bir alttaki yazı ile benzer içerikli gösterimler yaparak reklam tıklamalarından maksimum verim almanızı sağlıyor.

Tüm Bunların Tersini de Yapabilirsiniz

Elbette ki bazı durumlarda, sitemiz ile alakalı reklamların gösterilmemesi de oldukça işimize yarayabilir. Örneğin, cep telefonu ile ilgili bir sitemiz var ve ilgili konuda gösterilen reklamlar, tıklama başına 0,01 TL gibi komik rakamlar veriyor. İşte bu noktada, bazen siteniz ile alakasız reklamların gösterilmesi sizin daha çok kazanç elde etmenizi sağlayabilir. Böyle bir kanıya vardığınızda, yukarıdakilerin tam tersini yapabilir ve ziyaretçilerinize semantik reklamlar gösterebilirsiniz.

 

Bir Cevap Yazın