Bugün, Google’da bir isim hakkında araştırma yaparken, arama sonuçlarında Facebook reklamlarının yer aldığını fark ettim ve oldukça şaşırdım. Aşağıdaki resimde bir örneğini görebileceğiniz reklamları biraz incelediğimde, sadece Ad-Soyad aramalarında gösterildiğini tespit etmemle beraber özel bir anlaşma ile verildiğini düşünmeye başladım.
Bu düşüncemin ardından, reklamları düşünceme dayalı olarak biraz daha incelediğimde, düşüncemin doğru olduğunun farkına vardım. Arama sonuçlarında yer alan reklamlar tamamen Facebook üzerinde bulunan profil sayılarına göre yer alıyor. Yani şöyle ki, isim benzerliği sebebiyle profil sayısı fazla olan Ad-Soyad’lar için reklam gösterimi bulunurken, isim benzerliği olmadığı için profil sayısı az olan Ad-Soyad’lar için reklam gösterimi bulunmuyor. Bunu da normal bir Adwords hesabı üzerinden gerçekleştirmek oldukça zor. Anlaşılan Facebook Google ile özel bir anlaşma yaparak reklamları yayına aldırmış.
Google bu şekilde taviz vermeye devam ederse, birkaç ay önce büyük bir güven ile yayına aldığı sosyal ağı Google Plus’ın gelişimi oldukça yavaşlayacağa benziyor…