Kategoriler
SEO

Semantik SEO ve Domain Seçimi

Bildiğiniz gibi, SEO çalışması gerçekleştirilecek olan sitenin alan adının site içeriği ile ilgili olması ve -varsa- anahtar kelimeyi barındırması SEO açısından oldukça önemlidir. Özellikle belirli bir anahtar kelimeye çalışma yapılırken, anahtar kelimenin alan adında geçmesi çalışmaları %20-30 oranında etkilemekte ve hatta kelimeye göre jenerik alan adlarında bu etki %40-50 oranına çıkabilmektedir. Günümüzde özellikle jenerik alan […]

Kategoriler
SEO

Google Panda Algoritması Güncellemeleri

Bundan 15 gün önce, Google Webspam ekibinin lideri olan Matt Cutts Google arama bloğundan Arama sonuçlarında 10 Yeni Algoritma Değişikliği yapıldığını duyurmuştu. Elbette Matt Cutts’ın yayınladığı bu 10 değişiklik buz dağının yalnızca görünen yüzüydü; duyurunun ardından arama sonuçlarında büyük değişiklikler yaşandı. SEO ile ilgilenenlerin bu değişiklikleri yakından takip etmesi ve değişikliklere uygun olarak çalışmalarını güncellemesi gerektiğinden […]

Kategoriler
SEO

SEO Hocası 2 Yaşında! (İnfografik)

Kurulduğu günden bugüne Türkiye’de SEO sektörünün bilinçli bir şekilde yayılabilmesi için büyük bir çaba sarf eden SEOHocasi.Com, ikinci yaşını doldururken, SEO Hocası’nın takipçileri ve SEO sektörü için 2 yıl boyunca yaptığı çalışmaları içeren bir infografik hazırladık. Ofisimizin bir köşesinde de yerini alan, inanılmaz rakamlara sahip bu infografiğe kendi sitemde de yer vermek istedim. Nice yıllara […]

Kategoriler
İnternet Dünyası

Microsoft Hakkında Ne Düşünüyorsun?

Bugün bir arkadaşımla web uygulamalarının masa üstüne indirgenmesi üzerine beyin fırtınası gerçekleştiriyor ve ürünlerin kullanım oranlarını web uygulamalarının kullanım oranlarıyla karşılaştırıyorduk. Konu masa üstü uygulamaları olunca elbette Windows Live Temel Araçları da bir süre sonra konumuza dahil oldu. Windows Live Mail’in web ve masaüstü olarak kullanım oranlarını kıyaslarken, arkadaşım birden bana şu soruyu yöneltti: “Microsoft […]

Kategoriler
İnternet Dünyası

Google Arama Sonuçlarında Facebook Reklamları

Bugün, Google’da bir isim hakkında araştırma yaparken, arama sonuçlarında Facebook reklamlarının yer aldığını fark ettim ve oldukça şaşırdım. Aşağıdaki resimde bir örneğini görebileceğiniz reklamları biraz incelediğimde, sadece Ad-Soyad aramalarında gösterildiğini tespit etmemle beraber özel bir anlaşma ile verildiğini düşünmeye başladım. Bu düşüncemin ardından, reklamları düşünceme dayalı olarak biraz daha incelediğimde, düşüncemin doğru olduğunun farkına vardım. […]

Kategoriler
SEO

Google: Bunu Demek İstediniz!

Kısa bir süre öncesine kadar Google bir karakteri bile farklı yazılmış kelimeleri farklı olarak değerlendiriyor ve arama sonuçlarında buna göre listeleme gerçekleştiriyordu. Yani, “kitap” şeklinde bir arama ve “kitaplar” şeklindeki bir aramada sonuçlar farklı yer alıyordu. Tabii buna ek olarak da yanlış yazımları “bunu mu demek istediniz?” şeklinde düzeltiyordu. Arama sonuçlarını semantik anlamda geliştirmek isteyen Google, bir […]

Kategoriler
SEO

Arayüz Geliştiricileri için SEO İpuçları

Kişilerin ve markaların SEO’nun önemini henüz kavramaya başladığı, web sitelerinin SEO uyumlu olmasını istediği şu günlerde, SEO konusunda bilgi sahibi olmak ve SEO uyumlu arayüzler kodlayabilmek arayüz geliştiricileri için çok büyük önem taşıyor. Bu sebeple, SEO ile yakından ilgilenen bir arayüz geliştiricisi olarak, arayüz geliştiricilerinin bir tasarımı dökerken genel olarak dikkat etmeleri gereken bazı SEO […]

Kategoriler
SEO

Google FriendFeed’i Bitirdi

Google, bundan uzun bir süre önce popüler sosyal paylaşım platformlarından bir tanesi olan ve 2009 yılının sonunda Facebook tarafından satın alınan FriendFeed’i filtreye almıştı. Bu Filtre işleminden kısa bir süre sonra Google Plus’ın yayın hayatına başlaması oldukça tartışma yaratsa da, filtrenin üzerine bir de popüler FriendFeed kullanıcılarının FriendFeed’i kullanmayı bırakmaları eklenince, FriendFeed tamamen unutuldu. Daha önce Google+ […]

Kategoriler
İnternet Dünyası

Google Plus ve Google’ın Gelecek Planları

Google‘ın yeni sosyal ağ projesi olan Google+ yayın hayatına başlayalı neredeyse 2 ay oldu. Bu süreç içerisinde Google+’ı çok aktif olarak kullanmasam da ayrıntılı olarak inceledim ve gelişmelerini yakından takip ettim. İlk olarak Facebook’u en zayıf noktasından, kullanıcı gizliliğinden vurmak isteyen ve bunun için “çevreler özelliğiyle” ön plana çıkan Gooogle+, kısa süre sonra bu özelliğinin o kadar da ilgi çekici […]

Kategoriler
Araçlar

Premium Kullandığım Servisler

İnternet ve mobil dünyayla iç içe yaşayan birisi olarak, gün içerisinde okumak, not almak, izlemek, dinlemek gibi temel aktiviteler için birçok servisten faydalanıyorum. Bu servislerin birçoğu ücretsiz servisler olsa da, zaman zaman ihtiyaçlarımı karşılamak için aldığım premium üyelikler de yok değil. Bu yazımda, düzenli olarak ücret ödeyerek premium kullandığım bu servisleri kısaca listelemek istedim.